Eller åtminstonde på semestern. Lite trist så klart men jag ska inte klaga. Vädret har varit kanon & då menar jag inte bara sol utan blandat. Det gillar jag bäst. Plus att det känns som jag haft minst fem veckor istället för fyra. Så imorgon är det arbetskläder på som gäller & det känns helt ok. 🙂

Idag åkte barnen hem till M så nu är det lite tomt & trist här hemma men det är väl nu som jag ska passa på att få iordning här med alla packlådor & allmänt städ. Istället sitter jag här & bloggar, fb´ar & gör allt annat än det jag planerat. Snart ska jag dansa träskopolka & reta upp grannarna under. Eller inte…? 😉 Men tomt & tyst är det & det blir en vana till slut. Jag kommer lära mig att ta mig för saker, hitta på & leva även när dom inte är här. Min egentid som jag rår över helt själv. Det bästa av två världar?

Sist men inte minst – dagens grannrapport. Jo då, hon har varit här idag med efter ett gäng med dunk från gubben under. Hon ber i vanlig ordning om ursäkt att hon kommer & säger vad han sagt. Idag hade jag tydligen inte pli på ”ungarna”. Men är det nåt jag har så är det pli på mina barn. Dom är glada, snälla, lekanda barn – helt normala mao. Naturligtvis tar jag inte skit & absolut inte när det gäller mina barn så jag svarade att jag visst har ordning på barnen & att jag varken kan eller vill binda fast dom. Barn är barn!  Jag försöker i den mån det går & av hänsyn till grannarna att hålla dom (iaf Simon då Ida fattar själv) lugna men ibland måste dom få leka på fler ställen än bara i sitt rum. Så imorgon ringer jag hyresvärden & det gör säkert dom också. Bring it on! 😉

Jag ska ta mig en liten promenad nu & hoppas att städlusten infaller när jag kommer hem igen.

Ha en skön söndag!

