Jag har ju inte berättat om mina kära grannar på ett tag & det är för att veckan varit lugn… tills fredag då jag hade barnen hemma. så strax efter 18.00 kommer tanten upp & försynt frågar om det fortfarande är så att jag lägger Simon vid 19-tiden. Då börjar jag visa hur irriterad jag är så hon piper rätt snart ner & så slapp vi henne resten av kvällen.

Men morgonen därpå kommer hon upp igen för att berätta att läkaren hade varit hos dom kvällen innan & att gubben mådde så dåligt. Då sa jag att det fick vara bra nu, jag är ledsen för deras skull & att han är så dåligt som han är men att båda barnen den senaste halvtimman hade varit i sitt rum som inte ens ligger ovanför deras lägenhet så dom kan inte ha stört någon av dom. Sen sa jag även att jag varken ville eller hade lust att binda fast Simon & att jag gör så gott jag kan med att ta hänsyn men att även jag & mina barn måste få leva. Så i ett försök att få mig lugn erbjuder hon sig att plocka med mina sopor som stod utanför dörren. WTF???

Men det slutar inte där… Senare på lördagen är jag hemma för att gör mig iordning för kräftskivan hos mamma & pappa då det dimper ner ett kuvert genom brevinkastet. På kuvertet står det att dom är ledsna att det är som det är & att dom förstår hur svårt det är för mig. Bara dom vet att jag lägger ”pojken” vid 19-tiden så är det bra. I kuvertet ligger 50:- som jag ska ge till mina ”goa ungar” att köpa lördagsgodis för, från gubben under. Muta är ord jag fått höra när jag berättat om detta men jag tar pengarna & kommer att fortsätta att leva som jag vill. Det är ren tur för dom att tiden passar oss båda för hade Simon velat vara vaken längre så hade han fått det. 😉

Nu är det som det är & veckan lär vara lugn fram tills på fredag då barnen kommer igen. Då lär jag återkomma med nya smaskiga uppdateringar. 😉

 

